Rożki francuskie błyskawiczne z orzechami. Orzechowy Tydzień

Pierwsza z moich propozycji w związku z trwającym właśnie Orzechowym Tygodniem.
Przeróbka przepisu na ‘Rożki francuskie błyskawiczne’ znalezione gdzieś, kiedyś. Nie powiem Wam gdzie, bo najzwyczajniej w świecie nie pamiętam! ;) Może w jakiejś starej książce kucharskiej mamy? Możliwe.
No, ale nic, nieważne.
Ważne za to, że robię je już hoho, od dawna!;) Czasem małe, czasem większe. Z nutellą, dżemem, miodem. Polane czekoladą, lukrem. W zależności od potrzeby i nastroju;)
Siostra poprosiła mnie o jakieś bułeczki na drugie śniadanie do szkoły, a ja w takich sprawach nigdy nie odmawiam;))
Tym razem rożki są: z orzechami, jedne z dżemem, drugie z powidłami, a do jednego włożyłam miód. Polane czekoladą i posypane zmielonymi orzechami.
Pierwszego zjadłam prosto z pieca (wiadomo, parząc sobie w ten sposób język;)), a kolejny już na zimno. Oba pycha;)
Ciekawa jestem jak Tobie, siostrzyczko posmakują! Daj znać;)))
A już w sobotę…
Cdn…
;))

ROŻKI FRANCUSKIE BŁYSKAWICZNE

185g sera białego
200g mąki pszennej + mąka do podsypania
50g masła
szczypta soli
torebka cukru waniliowego
50g zmielonych bardzo drobno orzechów laskowych
+ 15g orzechów zmielonych do posypania, 50g czekolady gorzkiej do polewy,
dżem, powidła, nutella jako nadzienie

Zmielić ser. Dodawać na zmianę mąkę i orzechy. Wkroić lekko podgrzane masło i dokładnie zmiksować. Na koniec dodać cukier i sól. Znów wymieszać.
Ciasto rozwałkować na grubość ok. 0,5cm (lub cieńsze, według uznania), wyciąć kwadraty. Na środku każdego położyć łyżeczkę nadzienia i posypać odrobiną zmielonych orzechów. Zagiąć w róg. Brzegi pozlepiać maczając widelec w wodzie i naciskając nim ciasto.
Rożki wyłożyć na blachę wyłożoną papierem do pieczenia. Posmarować wodą z cukrem i wstawić do piekarnika nagrzanego do 160 st. C ( z termoobiegiem). Piec ok. 20 min. do zarumienienia.
Kiedy wystygną polać roztopioną w kąpieli wodnej czekoladą lub lukrem. Posypać orzechami.

Bon appétit!;)



11 comments:

  1. Wyglądają bosko:)

    ReplyDelete
  2. Sa sliczne! I bardzo bardzo podoba mi sie przepis na ciasto z dodatkiem sera :)
    Dzieki za super przepis i za przylaczenie sie do Orzechowego! :)

    ReplyDelete
  3. Wygladaja tak pysznie, ze az chce sie je ugryzc :) A pistolecik calkiem fajny Ci wyszedl :))

    ReplyDelete
  4. ale musza byc pyszne,juz sobie moge wyobrazic,a do tego pieknie sie prezentuja!!!
    Pozdrawiam :)

    ReplyDelete
  5. Dziękuję dziewczyny:)

    A Poleczko, to dla mnie sama przyjemność!;)

    Majka - hihi, wyszedł zupełnie przez przypadek!;))

    ReplyDelete
  6. Jak wyglądają tak smakują :)Polecam wszystkim!! :D
    Sis:***

    ReplyDelete
  7. Anonymous21:00

    ...i ja tez polecam,one nie tylko cudnie wygladaja,ale i tak samo smakuja,sprobowalam hmmmmmmmmmmm mniam,mniam...
    Jutro bede robic,mam nadzieje,ze wyjda mi tak piekne i tak smaczne jak te twoje,
    pozdrawiam Hella

    ReplyDelete
  8. Ale miałam stracha, że nikomu prócz mnie nie posmakują...;)))
    Jesteś niesamowita Hella! Chyba jeszcze nikt nigdy nie był tak wielkim fanem moich przepisów (oprócz mnie samej i rodzinki..hihi;))

    Dziękuję i pozdrawiam serdecznie!:)

    ReplyDelete
  9. A i Tineczko moja! Kocham Ciee:):*

    ReplyDelete
  10. Anonymous14:17

    Rozki zrobione wczoraj rano,a po dzisiejszej wizycie zostaly okruszki :{{
    Zazwyczaj nigdy "nie rzucam sie na gleboka wode" i nie robie czegos,czego juz wczesniej nie wyprobowalam gdy maja sie goscie,ale tak mi posmakowaly w piatek te twoje rozki,ze nie moglam sie oprzec i "rzucilam sie na gleboka wode",z sukcesem...
    Dzieki i pozdrawiam,Hella

    ReplyDelete
  11. Super!:) Nawet nie wiesz jak miło takie rzeczy słyszeć:)
    Nie ma za co i korzystaj z moich przepisów kiedy tylko masz ochotę!:)

    ReplyDelete