Przemiłe spotkanie. Babeczki z ciemną masą i niezawodne grzebyki.





Wspaniały dzień!
Słoneczny, pełen Słowa, miłych gości, uśmiechów, szczerości.
Jedności. Bo wszyscy Chrystusowi.

Przy okazji jedzonko.
Moim faworytem stały się zdecydowanie babeczki z kakaowym kremem.

Pojawiło się jeszcze kokosowe ciasto i babeczki z kajmakiem.

*

Życie jest cudowne. Życie z Jezusem jest po prostu nie do opisania.

On mi daje siły każdego dnia.
Dzięki Niemu mogę się uśmiechać. Szczerze. Do wszystkich ludzi dookoła mnie. Bo rozpiera mnie radość.
A jednocześnie mam pokój, który przewyższa wszelki rozum.
On jest moją światłością w tej ciemności, która mnie otacza.
On jest wszystkim.
Jezus.

*




Babeczki

na kruche ciasto:
300g mąki
175g masła
60g cukru
cukier waniliowy 8g
2żółtka
2łyżki śmietany kwaśnej
olejek rumowy

Składniki wymieszać, wyrobić kruche ciasto.
Zawinąć w folię, włożyć do lodówki na co najmniej 30min.
Wyjąć, rozwałkować, wyłożyć nim babeczki. Nakłóć widelcem.
Piec ok. 20min. w 175st. C, do zarumienienia.
Ostudzić.

masa z mlekiem w proszku:
1szklanka mleka
1szklanka cukru
1/2 kostki masła
3łyżki kakao
3/4 szklanki mleka w proszku

Mleko, cukier, masło i kakao umieścić w rondelku.
Gotować ok.20min. Wsypać mleko w proszku, dokładnie wymieszać aby było grudek.
Pogotować chwilkę.
Napełnić masą gotowe babeczki.

masa kajmakowa:
1/2 szklanki śmietanki 30%
1szklanka cukru
olejek rumowy

Wszystkie składniki umieścić w rondelku.
Gotować aż do momentu, kiedy po spuszczeniu kropli masy, zastyga ona prawie natychmiast
(masa może być jeszcze dość płynna).
Wypełnić gotowe spody do babeczek.


Udekorować wedle uznania.

Smacznego!



*

Rafaello

biszkopt:
6 jaj
200g mąki
180g cukru
cukier waniliowy
1łyżeczka proszku do pieczenia
1łyżka wody
olejek waniliowy

Osobno ubić białka, osobno utrzeć żółtka z cukrem (w trakcie ucierania dodać cieplą łyżkę wody).
Do żółtek dodawać na zmianę przesianą mąkę z proszkiem do pieczenia i ubite białka.
Wymieszać dokładnie, delikatnie.
Wylać do formy prostokątnej.
Piec 30min. w 175st. C.
Ostudzić, odciąć 1/3 biszkoptu i pokruszyć.

poncz:
szklanka mocnej herbaty  z cytryną i cukrem do smaku

Nasączyć blat biszkoptowy.

masa kokosowa:
1szklanka śmietanki
200g białej czekolady
pokruszony biszkopt
200g wiórków kokosowych
1szklanka śmietanki

+ dżem porzeczkowy (lub inny kwaskowaty)

1szklankę śmietany wymieszać z czekoladą w misce. Postawić ją na garnku z gotującą się wodą i rozpuścić czekoladę.
Dodać pokruszony biszkopt i uprażone wiórki kokosowe.
Ubić drugą śmietankę i dodać do masy.
Wymieszać dokładnie, delikatnie.
Rozłożyć na nasączonym spodzie pokrytym dżemem.

2szklanka śmietanki + 4łyżki cukru pudru + olejek waniliowy
kokos do posypania

Ubić zimną śmietankę, dodając w trakcie ubijania cukier i olejek.
Rozsmarować na cieśnie, posypać uprażonymi wiórkami kokosowymi.

Włożyć do lodówki na kilka godzin, przed podaniem wyłożyć na chwilę.

Smacznego!

 
*


"Be anxious for nothing,
but in everything by prayer and supplication,
with thanksgiving,
let your requests be made known to God;
and the peace of God,
which surpasses all understanding,
will guard your hearts and minds through Christ Jesus."
(Philippians 4:6-7)

"Nie troszczcie się o nic,
ale we wszystkim w modlitwie i błaganiach
z dziękczynieniem powierzcie prośby wasze Bogu."
(Filipian 4:6-7)


"I have been crucified with Christ;
 it is no longer I who live, but Christ lives in me;
and the life which I now live in the flesh I live by faith in the Son of God,
who loved me and gave Himself for me."(Galatians 2:20)

"Z Chrystusem jestem ukrzyżowany;
żyję więc już nie ja, ale żyje we mnie Chrystus;
a obecnie życie moje w ciele jest życiem w wierze w Syna Bożego,
który mnie umiłował i wydał samego Siebie za mnie."
(Galacjan 2:20)

10 comments:

  1. Zachwycające :)

    ReplyDelete
  2. Wspaniałe zdjęcia, super te babeczki!:)

    ReplyDelete
  3. boskie babeczki :) i zniewalające zdjęcia :)

    ReplyDelete
  4. jakie pyszne słodkości! aż uśmiechają się do mnie z tych zdjęć;)

    ReplyDelete
  5. kuszące te babeczki :)

    ReplyDelete
  6. ale smakolyki:)

    ReplyDelete
  7. grzebyki jak i babeczki wyglądają cudnie! :)

    ReplyDelete
  8. Ale eleganckie słodkości :) Ślicznie wyglądają, bez dwóch zdań, Gosiu!

    ReplyDelete
  9. Foty piękne i apetyczne :)

    ReplyDelete